Kan je mexicano's bakken zonder frituur?

Ik wil mexicano's bakken maar de frituur is stuk. Dus vroeg ik me af of dit kan in de keuken? met pan of iets dergelijks?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Koken
7.6K

Het beste antwoord

Zonder frituur kan heel goed met de airfryer. Dat is geheel zonder vet. Maar waarschijnlijk heb je die nu niet.

Overn kan wel, maar gaat minder goed. Als je het echt wilt, neem dan een grote pan, doe deze vol met zonnebloem olie, maar wele en stuk onder de rand. Zet deze op het vuur en verhit langzaam tot 170 graden. Je kunt dit zonder thermometer controleren door af en toe een stukje brood erin te doen. ALs het gaat bruisen en bruin wordt is het goed. Wordt het meteen zwart, dan is het te heet. Duurt het te lang voor het bruin wordt dan te koud.

Het frituren op gas is wel gevaarlijker, dus pas wel op.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+je, zo'n cycloon ding werkt inderdaad goed voor dit soort hapjes.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mijn beste aankoop dit jaar. Vooral de XL, nieuwe type.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Pan olie op gasfornuis = heel slecht plan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@kmeewl,
Hoezo? Vroeger bakte ook iedereen zijn frietjes op die manier.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat doen de meesten nog steeds met oliebollen bakken. Het geeft meer risico dan een electrische friteuse met thermostaat, maar de vraag was hoe je kunt frituren met een pan. Nu gaan mexicano's wel goed in de oven, maar friet, bitterballen ed frituur je zo.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor het antwoord. Ik heb het toch in de oven geprobeerd en smaakt ook erg goed!

Andere antwoorden (2)

Ja hoor in de pan of in de oven kan je ze ook klaarmaken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mexicano's zijn ook lekker van de barbecue, of van onder de gril (combi-oven).