Bestaat er bakpapier dat niet gaat branden als het in aanraking komt met de verhittingselementen van de oven?

Het gebeurt wel eens dat er iets mis gaat met dingen uit de oven halen, waardoor een stukje bakpapier tegen het verhittingselement aankomt, en dat vliegt dan direct in de fik. Dat vind ik nogal eng, dus ik zoek bakpapier dat niet kan branden.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Koken
4.1K

Antwoorden (2)

Neem aluminiumfolie dat brandt minder snel. Smeer het heel licht met olie of boter in tegen het vastplakken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Tegenwoordig zijn er veel silicone bak matten. Deze worden niet omhoog geblazen door de oven omdat ze zwaarder zijn. Ze zijn te koop in allerlei kleuren en maten o.a. bij action, blokker, tupperware.
En deze kun je gewoon afdoen en opnieuw gebruiken. Je hoeft dus nooit meer een nieuwe te kopen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
idd, maar houd er wel rekening mee dat deze matten vaak bestemd zijn voor temperaturen tot zo'n 200 graden. Wil je nog heter iets bakken (bijvoorbeeld patat of ovenkroket oid) dan kun je deze niet gebruiken!!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is geheel afhankelijk van welke je koopt. Die van tupperware kunnen daar wel tegen maar daar betaal je ook voor.