Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke rauwe groente kan je gebruiken voor een groentesmootie en welke beslist niet?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Koken
1.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik gooi bijna alle soorten groenten er rauw in. Ik heb gehoord dat rauwe broccoli licht giftig is dus dat doe ik niet.
Ik doe wel: wortel, venkel, alle soorten sla, andijvie, alle soorten kool, spinazie, bleekselderij, paprika, bloemkoolbladeren, radijsbladeren (niet te veel, is nogal pittig), avocado, tomaat, pastinaak, komkommer, en courgette.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Toppie antwoord
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik geef meestal als ik ga afsluiten de waarderingen, althans dat probeer ik!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Duidelijk en snel geantwoord en ik kan er wqt mee.

Andere antwoorden (3)

Aubergine sowieso niet. Die is giftig rauw.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Alle groentes die je ook rauw in een salade mikt kun je gebruiken. De ene zal lekkerder zijn, of meer sap geven dan de ander, kwestie van testen en proeven
(Lees meer...)
anneliez
9 jaar geleden
Bladgroenten zoals sla, spinazie,bleekselderij en andijvie zijn goed te gebruiken in smoothies.
De 'fruitgroenten' zoals tomaat en komkommer kan je ook goed door smoothies doen.

Hardere groenten zoals kool, broccoli, wortels en boerenkool zijn rauw moeilijker te verteren en zijn ook minder lekker in een smoothie dus die zou ik er niet door doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding