Welke rauwe groente kan je gebruiken voor een groentesmootie en welke beslist niet?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Koken
1.8K

Het beste antwoord

Ik gooi bijna alle soorten groenten er rauw in. Ik heb gehoord dat rauwe broccoli licht giftig is dus dat doe ik niet.
Ik doe wel: wortel, venkel, alle soorten sla, andijvie, alle soorten kool, spinazie, bleekselderij, paprika, bloemkoolbladeren, radijsbladeren (niet te veel, is nogal pittig), avocado, tomaat, pastinaak, komkommer, en courgette.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Toppie antwoord
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik geef meestal als ik ga afsluiten de waarderingen, althans dat probeer ik!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Duidelijk en snel geantwoord en ik kan er wqt mee.

Andere antwoorden (3)

Aubergine sowieso niet. Die is giftig rauw.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Alle groentes die je ook rauw in een salade mikt kun je gebruiken. De ene zal lekkerder zijn, of meer sap geven dan de ander, kwestie van testen en proeven
anneliez
9 jaar geleden
Bladgroenten zoals sla, spinazie,bleekselderij en andijvie zijn goed te gebruiken in smoothies.
De 'fruitgroenten' zoals tomaat en komkommer kan je ook goed door smoothies doen.

Hardere groenten zoals kool, broccoli, wortels en boerenkool zijn rauw moeilijker te verteren en zijn ook minder lekker in een smoothie dus die zou ik er niet door doen.