Wat is de Bereidingstijd varkenslende ?

Vanavond een heerlijk stuk varkenslende met het woerd er nog aan maken. Ben echter helemaal vergeten Hoelang je het moet braden in de oven (ik had het aan de slager gevraagd maar ben het in de stress vergeten...)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Koken
5.4K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat hangt af van het gewicht. Als je de temperatuur onder de 90 grafen houdt en lang braadt, blijft het vlees sappiger doordat het vleessap niet gaat koken. Met een kernthermometer kun je het vlees exact goed krijgen. Als je die niet hebt, kun je die misschien van iemand lenen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Grafen = graden.

Antwoorden (1)

De bereidingstijd van varkenslende in de oven is 2 uur.
Daarbij moet je nog rekening houden met voorbereidingstijd [zie recept] en eventuele tijd om te marineren. Vergeet ook niet dat je eerst nog de oven 10 minuten moet voorverwarmen.

Varkenslende Hier vind je een paar tips voor koken met varkenslende, zoals marineren en hoe te bereiden van varkenslende met een zwoerd-laag.

Varkenslende is een vrij gemakkelijk te bereiden stuk vlees. Je kunt het vlees braden, bakken, stoven en in de oven bereiden. Varkenslende wordt het meest bereid als (klein) gebraad in de braadslede van de oven, vergezeld van groenten of appels. De smaak van varkenslende is zacht en als het vlees goed (niet te lang) is bereid, is het sappig en zeer smakelijk.
... etc.

http://www.mijnreceptenboek.nl/ingredienten/varkensvlees/varkenslende.html

Toegevoegd na 2 minuten:
Nog een recept voor je als extraatje.
Eet smakelijk!