kan je royal icing maken met de eivervanger 'no egg' ?

Het eiwitpoeder vervangen door 'no egg'.
Als het mogelijk is moet ik dan de 10 gram eiwitpoeder door dezelfde hoeveelheid 'no egg' vervangen ? Of juist minder/meer 'no egg' gebruiken ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Koken
1K

Antwoorden (1)

De groene meisjes over no egg:
_____________________
Het is een wit poeder, waarvan je 1 theelepel mengt met 2 eetlepels water. Dit roer je goed door elkaar en dan heb je de vervanging van 1 ei in een schaaltje. Een beetje gek, het ziet er namelijk wel uit als ei-wit, maar het ruikt heel anders.
____________________

Bij het bakken hadden ze goede resultaten.

In het Engels heb ik recepten gevonden zonder ei en zonder no egg.

http://vegetarian.lovetoknow.com/Eggless_Royal_Icing_Recipe