Kun je donuts maken in een cupcake maker?

Ik heb een mini cupcake maker. Nu vroeg ik me af of je hier ook donuts in kunt maken met gewoon het beslag van donuts?
De vorm is dan natuurlijk anders, maar zou dat de smaak beinvloeden?

Toegevoegd na 3 uur:
Ik bedoel dus zo'n machine die werkt op stroom, geen cupcakes die in de oven gebakken worden.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Koken
1.7K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Cupcakes worden gebakken, donuts gefrituurd... Dat is iets heel anders. Dus lijkt me niet. Het wordt denk ik veel te droog en keihard.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar je hebt ook van die donut makers en die zien er hetzelfde uit. Daarbij frituur je ze ook niet
anneliez
9 jaar geleden
gewoon proberen, kost je hooguit wat tijd en grondstoffen

Antwoorden (1)

Een donut is geen cup cake en omgekeerd.
Een donut is een gefrituurd gebakje en een cup cake wordt in een oven gebakken.
Ook is donutdeeg een gist deeg en het beslag voor cup cakes wordt met bakpoeder tot rijzen gebracht.
Je zal misschien wel iets enigszins eetbaar uit je cup cakemaker halen maar het deeg waarmee je donuts maakt is niet echt geschikt hiervoor.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het besluit is dus: je kan het altijd eens proberen maar aan te raden is het volgens mij niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar hoe zit dat dan met die donut makers die ook bestaan? Want die zijn er toch ook.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Die zijn er inderdaad.
Maar als je een traditioneel gemaakte donut naast een donut proeft die met zo een machientje is gemaakt zal je vaststellen dat er een enorm smaakverschil is. En ten tweede kan je deeg veel beter rijzen als het "vrij" kan rijzen tegen dat het opgesloten zit in een donutmaker.
Ik wil hiermee niet zeggen dat ze slecht zijn alleen is er een enorm verschil tussen beiden.