Hoe verhoudt kipfilet zich tot kippenpootjes?

Volgens een recept heb ik 2kg kippenpootjes met bot nodig. Maar dat lusten de kids niet. Dus wil ik gewoon kipfilet gebruiken. Hoeveel kipfilet moet ik gebruiken om ongeveer net zoveel te eten als 2kg kippenpootjes?

Ik neem aan een stuk minder, maar ik kan niet zo snel vinden hoe de verhouding ertussen is.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Koken
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kinderen lusten geen kippenpootjes, maar wel kipfilet, ik zie het verschil niet...?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het gerecht wordt dan wel minder smaakvol en een stuk droger van
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het verschil zit hem in die smerig botjes

Antwoorden (1)

Iets van 100 - 125 gram per persoon vlees zonder bot.

Toegevoegd na 9 minuten:
Verhouding dus 1 : 5 of 1 ; 4