Kan ik chocolate chip cookies opwarmen in de oven?

Kan ik een pak chocolate chip cookies van bijvoorbeeld de Aldi opwarmen in de oven zodat de chocolade smelt?
Zo ja, voor hoe lang en op hoeveel graden?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Koken
9.4K
Amadea
9 jaar geleden
Dan worden ze hartstikke slap, niet meer te eten. Die cookies zijn juist lekker omdat ze knapperig zijn.
Bordensteker
9 jaar geleden
Misschien kort in de magnetron?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je dat wilt weten, waarom probeer je dan niet een paar, weet je het toch ook.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
10 seconden in de magnetron op 750 watt. Nee ze worden niet knapperig in de magnetron maar dat hoeft niet met chocolate chip cookies. In die 10 seconden behouden ze de structuur zoals ze zijn wanneer je ze uit het pakje haalt maar de chocolade wordt wat zachter.
Bordensteker
9 jaar geleden
Denk er wel om dat je ze _niet_ in de magnetron verwarmt met de verpakking er nog omheen - althans iig niet in zo'n verpakking van folie dat van binnen metaalkleurig is (want dat geleidt electromagnetisme en stroom en zou je magnetron naar verluidt in één klap kunnen verwoesten of flink beschadigen).

Antwoorden (2)

Ja, natuurlijk kun je het opwarmen in een oven.

Ik lees op een blog dat je chocolade kan laten smelten op 110 graden binnen een paar minuten, maar ik heb geen idee of de koek harder of zachter wordt.

"Je kunt chocola ook in de oven smelten. Verwarm de oven voor op 110 C. Doe de chocola in een vuurvaste kom en zet deze een paar minuten in de oven."
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, dat kan! Maar je loopt het risico dat ze een beetje hard worden!
Let op: Vooral niet in de magnetron doen, dan word het een slappe hap!