Hoe gebruik je deze BBQwokpan ?

( zie afbeelding

En dan bedoel ik of je deze direct op het rooster plaatst of
moet ik een apart rooster aanschaffen voor dit type.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Koken

Antwoorden (2)

Volgens mij moet je een wokpan niet op een rooster zetten, maar direct op het vuur.
Wokken doe je normaliter op een loeigrote gasvlam.
9 jaar geleden
Als het een speciale BBQ-wokpan is dan zou er een houder bij moeten zitten waar je hem in plaatst. Is hij van Weber? Dan is daar een rooster voor.

Als je een pan die aan de onderkant rond is op een barbecue plaatst dan is dat niet zo veilig, hij kan omvallen of er kan vocht uit lopen, en dit kan onwenselijke situaties opleveren.

Ik raad je aan het logo/merkteken op te zoeken op de pan en even naar de website te gaan van de fabrikant, zoek daar de pan op en bekijk de specificaties.
Kom je er dan niet uit neem dan contact op met de fabrikant, die kan je zeker verder helpen.

Veel kookplezier!