Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat doet men met gewone rijst , zodat het dessertrijst wordt?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Koken
7.3K
Ritsuka
9 jaar geleden
volgens mij langer koken, zodat het zachter word. Zo heb ik zelf wel eens rijstepap gemaakt. Al gekookte rijst samen met melk langer koken, en dan wat honing erbij. Heerlijk
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En wat kaneel :-) hmmmm
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
of wat chocoladesnippers ook lekker... vind ik dan toch

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

"Gewone" rijst is een fout begrip eigenlijk.
Wat ik daarmee bedoel is het volgende: Je hebt verschillende soorten rijst die alle andere eigenschappen hebben.
Er zijn rijstsoorten die meer zetmeel hebben en rijstsoorten met minder zetmeel, dan zijn er de soorten die van nature een bepaald aroma hebben. Dan zijn er soorten die meer "plakken" (denk aan sushirijst) dan andere. Er zijn soorten met een lange dunne korrel en soorten met een korte dikke korrel enzovoort.....
Nu is dessert rijst een vrij neutrale (qua smaak) rijstsoort die heel veel zetmeel in zich heeft en die bij het koken "stuk" gaat en daardoor dat zetmeel vrij laat komen, dit wordt nog versterkt doordat deze rijst gebroken wordt.
Dus zeg nooit zomaar rijst tegen rijst ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dessertrijst wordt gemaakt van gebroken rijst. Omdat het een gebroken korrel betreft, neemt deze snel veel vocht op. Het lijkt mij veel werk om eerst zelf alle rijstkorrels te gaan breken, dus ik adviseer om een pak gebroken rijst te kopen.
(Lees meer...)
Amadea
9 jaar geleden
Ivana
9 jaar geleden
En op dat pak gebroken rijdt van Lassie staat ook gewoon DESSERT-rijst. Een pak is genoeg voor ruim twee liter melk
Plus.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding