hoelang kan je verse kippensoep in de koelkast bewaren?

Hallo
ik heb zaterdag kippensoep gemaakt, zelf, dus bouillon en alles zelf gemaakt, nu staat het sinds zaterdagavond in de koelkast, heb gisteren 2 koppen genomen, heb de soep niet opnieuw opgewarmt, maar overgegoten in een kleiner pannetje, maar hoelang kan je die soep nog bewaren in de koelkast? Ik wil het vanavond (maandagavond) nog een keer eten namelijk.
mvg

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Koken
36.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
maak vaak tomatensoep, met ballen zit dus ook vlees in. is nog best 3 dagen na het maken en bewaard in de koelkast te eten.

Antwoorden (2)

Bouillon kan niet lang in de koelkast worden bewaard, hoogstens enkele dagen. Maak daarom niet te veel bouillon tegelijk. Wel kan een zelfgemaakte bouillon worden ingevroren en ongeveer twee maanden worden bewaard.
fremar
9 jaar geleden
Maximum drie dagen in koelkast.

Ingevroren ongeveer een maand,maar daarna eerst langzaam ontdooien en dan zachtjes opwarmen en in een keer opeten,niet meer terug in de koelkast!