zijn de korrelsels van waterkefir eetbaar?

Typefoutje, ik bedoel korrels

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Koken
1.8K

Het beste antwoord

Ja. Het schijnt dat het regelmatig eten van kefir maagzweren helpt voorkomen. Maar ik denk niet dat lekker zal zijn, want wat je dan eet is een symbiose van verschillende micro-organismen: bacteriën en gistcellen. Vroeger werd het in Frankrijk gebruikt om de kwaliteit van het drinkwater te verbeteren, want kefir verwijdert nitriet uit het water.
Amadea
8 jaar geleden
Reddie
8 jaar geleden
Als Kefir nitriet uit het water verwijdert, lijkt het me juist niet erg gezond om dat dan te gaan opeten.
Amadea
8 jaar geleden
Ach, er zijn toch ook mensen die cola drinken of appelazijn...