Hoe kan het dat de aardappelsoort Hoeke Rooie zo langwerpig is?

Ik ken niet zoveel aardappelsoorten maar geen van de soorten die ik ken is zo langwerpig als deze. Deze soort wordt overigens alleen in de Hoekse Waard geteeld.

Toegevoegd na 2 uur:
Hoekse Rooie.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Koken
1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Aardappelen worden gewoon ontworpen. Kennelijk heeft men hier gekozen voor een knol met rode schil en langwerpig uiterlijk,... is allemaal marketing. De teler van een nieuw ras heeft iets van 15 jaar het alleenrecht om deze te verbouwen... (kijk ook eens naar de afl. van KDvW).
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ooooh, dat heb ik nooit geweten.

Het beste antwoord

De vorm wordt bepaald door het ras
Als je op internet kijkt naar Ratte d Ardèche zul je zien dat die nog veel langwerpiger zijn!