Kun je edamameme boontjes rauw eten of moet je ze koken? In de schil? Hoe lang?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Koken
3.8K

Het beste antwoord

Je moet ze (kort) koken. Laat de peul om de boontjes heen zitten (en ontdooi ze niet). Kook de (bevroren) edamame een paar minuten in gezouten water of stoom de boontjes. Laat ze vervolgens schrikken onder de koude kraan, laat ze uitlekken en dep ze eventueel droog met wat keukenpapier. Duw de boontjes met je vinger uit de peul of zet je tanden erin en ris de boontjes eruit. Strooi er naar smaak wat zeezout en/of peper overheen en ze zijn klaar voor gebruik. Na koken is edamame nog twee dagen houdbaar in de koelkast.