Vlees van slager heeft 48 uur in koelkast gelegen kan ik dit nog invriezen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Koken
4K

Antwoorden (2)

Als je vlees koopt in de supermarkt, heeft het ook in de koelkast gelegen en genoeg mensen vriezen dit ook in.

Toegevoegd na 35 seconden:
Met enige regelmaat heb ik vlees een paar dagen in de koelkast liggen, maar door last-minute planning eet ik niet thuis, waardoor ik het vlees opnieuw invries, omdat de houdbaarheidsdatum verloopt. Dit gaat prima, ik merk niets aan de smaak en ben er nooit ziek van geworden.

Toegevoegd na 10 minuten:
Inclusief als de verpakking al aangebroken is. (Dan doe ik er wel een zakje omheen voor smaakbehoud)
8 jaar geleden
Rundvlees kun je tot maximaal 4 dagen in de koelkast bewaren.
- Lamsvlees blijft op de koelste plek van de koelkast 3 - 4 dagen goed.
- Bereid varkensvlees binnen twee dagen nadat het is gekocht.
- Bereid kalfsvlees binnen twee dagen nadat het is gekocht.
- Bereid gehakt en gehaktproducten zoals tartaar liefst dezelfde dag. Is een marge van 24 uur.
De ideale bewaartemperatuur van de koelkast ligt tussen de 2 en 4 graden Celsius.
Dit vlees kun je zeker,goed verpakt invriezen op 18 graden.