als je een ei in magnetron wilt koken en je doet het in een bakje met water, klapt het dan niet uit elkaar?

en is het dan wel sneller klaar?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Koken
1.5K

Het beste antwoord

Een bakje water zal niet voorkomen dat het ei ontploft.

---http://www.eierenkoken.info/ei-koken-in-de-magnetron/. Als je een ei in de magnetron plaatst dan komt er waterdamp vrij in het ei. De waterdamp kan niet weg, door de schil. En normaal gesproken ontploft het ei dan ook. Uiteindelijk moet de waterdamp ergens naartoe. Toch?
Echter wat als je een gat maakt in het ei? Dan kan de waterdamp weg. Eigenlijk net als wanneer je een ei in een eierkoker kookt.
We hebben het allemaal getest, maar het werkt helaas niet. Het koken van een ei in de magnetron kan niet.
Er zijn wel apparaatjes zoals een microwave Boiley te koop waarin je het ei met schaal in de magnetron kunt bereiden. "Het duurt maar een paar minuutjes", zeggen ze.
Wanneer je het ei gewoon kookt, duurt het ook maar een paar minuutjes.

Zonder schaal kun je het ei ook koken in de magnetron.
Je tikt het ei kapot in een kopje en dan in de magnetron. https://nl.m.wikibooks.org/wiki/Kookboek/Ei
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
perfect antwoord, precies waar ik naar zocht!