Wat te doen met zuur druivensap?

Ik maakte een paar liter druivensap, maar die is best nog wel zuur. Is het een idee om er een tabletje Malox doorheen te doen? Dat neutraliseert immers zuur, en is bedoeld voor consumptie.

8 jaar geleden
in: Koken
2.4K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
beetje druivensuiker erin doen...?
teusvh
8 jaar geleden
Tuurlijk kan ik er suiker bijdoen, maar suiker neutraliseert niet het zuur. Dan heb je ze gewoon beide. Daarom is cola ook zo slecht voor je, maar dat terzijde.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Gebruik het als versjus! ff googelen, middeleeuws zuurtje als azijn.

Antwoorden (1)

Nee, dat is een medicijn en dat doe je niet in druivensap.
Probeer het eens te mengen met appelsap, neem gewoon een kwart liter druivensap om te beginnen en voeg hier een scheutje, bijvoorbeeld een half kopje appelsap aan toe en proef het. Als het zoet genoeg is voeg je dezelfde verhouding appelsap aan de rest van het sap toe