Wat is dit (almendrina) en wat kan ik er meer?

Ik heb dit gekregen van een kennis. Het is vgm een soort amandelpasta maar alles is in het spaans dus ik kan het niet lezen. Weet iemand wat dit precies is en wat ik er meer kan doen? wat voor gerechten kan ik er mee maken, (liefst bakrecepten).

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Koken
1.4K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
http://www.almendrina.com/english/productos/almendrina_1k_ficha.php
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Freekfluweel heeft een goeie link gestuurd, ook te gebruiken als volgt: ik kon even niet zosnel een link vinden 1 deel amamdelcreme, 1deel bloem(meel) zelfde gewicht ei, hetzelfde boter en vervolgens een zelfde gewicht aan suiker.naar smaak iets amadelessence, en een paar druppels oranjebloesem of wat vanille, tot een goed gemengde massa in de mixer maken.
Vorm beleggen met bladerdeeg (geprikt natuurlijk) hier de heelrijk ruikende massa in, peren uit blik erin drukken (halve of kwarten) een minuut of 25 bij 200 graden (mag zeker bruine wangetjes krijgen).
Enjoy!

Het beste antwoord

Als het door Google vertaald wordt maakt die er amandelroom van, en de foto's die bij de recepten - vooral als ingrediënt van gebak - staan laten een dik vloeibare saus zien.

Het is dus niet smeerbaar, en kan niet als broodbeleg dienen. Maar je gebruikt het als zeg maar veganistische variant van room. Behalve in gebak en desserts kan het ook in soep. Bijvoorbeeld in pompoensoep smaakt het heerlijk.

Toegevoegd na 18 minuten:
En dankzij de link die Freek bij de vraag gaf kan ik de volgende informatie toevoegen:

Almendrina wordt het meest gebruikt om voedzame amandelmelk mee te maken. Meng één of twee soeplepels ervan met tien eetlepels warm of koud water. Je kunt er ook (instant) koffie, thee, of mout aan toevoegen.

Vanwege de romige textuur kan je Almendrina ook rechtstreeks uit het blik gebruiken bij het maken van cakes, roomijs, puddingen, vla, enz.
Amadea
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat is amandelpasta (dus pasta gemaakt van amandelen). Deze kun je op een broodje smeren of rijstwafel. Je kan het in een ontbijtsmoothie doen. Het wordt gezien door vele als gezond.
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
oke het is dus gewoon een soort pindakaas? en is het niet bedoel om in recepten te verwerken?
Castle
8 jaar geleden
Je kan er mueslirepen van maken. Misschien dat er mogelijkheden zijn om het in recepten te doen. Bijvoorbeeld pindakaas kan ook gewoon gebruikt worden in een recept van Saté. Je zou er misschien een 'twist' van kunnen maken.