Hoe best pompoenpitten bewaren om later in gerechten te verwerken?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Koken
4.9K

Het beste antwoord

Ze zitten in een dikke vette massa en je zult ze schoon moeten maken. Was ze en droog ze af. Leg ze op de verwarming, op een stuk keukenpapier met als ondergrond een stuk stevig karton of de deksel van een schoenendoos o. i. d.
Je kunt ze uiteraard ook in een oven van 40 graden C. drogen, maar dan kost het extra stroom (of gas).

Zijn ze gedroogd dan moet je even de tijd nemen, want elk omhulsel moet je met een klein schaartje van de groen-grijze pit afknippen. de witte omhulsels kan je wegggooien en dan houd je de zonnebloempitten over.

Deze kan je op allerlei manieren verwerken ; in brood, cake, salades enz.

Toegevoegd na 29 minuten:
Je kunt ze gewoon in een voorraadpotje bewaren of in een zakje, als ze maar droog zijn...anders gaan ze schimmelen.
amc
8 jaar geleden
Ritsuka
8 jaar geleden
zonnebloempitten?
amc
8 jaar geleden
Haha....goed gezien. Moeten natuurlijk pompoenpitten zijn. Die van een zonnenbloem zien er tóch anders uit...ze zijn namelijk langwerpig en hebben een zwarte of gestreepte kleur.....is dus een schrijffoutje. ;-)

Andere antwoorden (1)

De beste manier om ze te bewaren is in een glazen bokaal genre weck, dus een bokaal die sluit met een klemsysteem en afsluit met een rubberen ring. Deze zet je dan best in een kast zodat er geen licht bij kan en als dat niet gaat pak je de bokaal in met aluminiumfolie. Op deze manier kan je de pitten zeker een jaar houden.