Hoe kun je een vloeibaar iets in een spuitzak stopen en dan nog even weg zetten?

in sommige gerechten staat dat je het in een spuitzak moet doen en dan nog even weg zetten in de koelkast tot dat alles klaar is. Maar meestal is het redelijk vloeibaar (natuurlijk niet helemaal) maar dan zakt het spul er toch door heen. of heb je daar een of ander dopje of zoiets voor?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Koken
2.1K
ronron1212
8 jaar geleden
Als het te vloeibaar is dan is het niet goed een spuitzak heb je dan niet nodig. Een spuitzak gebruik je als het net stijf genoeg is om te spuiten en niet als het er toch al uitloopt,
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een dop kun je zelf maken, bijvoorbeeld door er een stukje aluminiumfolie omheen te wikkelen. Op zijn kop zetten in een maatbeker, of ander product dat breder is dan een glas.
dudemeister
8 jaar geleden
- kant en klare weggooi spuitzakkken heb je
- pas als je em gaat gebruiken knip je het puntje eraf

Het beste antwoord

Je kunt ze gewoon wegleggen...ze hoeven niet rechtop te staan met de opening naar beneden. Draai de zak van boven dicht en leg hem op een bordje neer in de koelkast. Mocht er iets uitlopen dan loopt het op het bord.
Je kunt voor een dunnere crème ofzo ook een wegwerpzak nemen die nog gesloten is. Je knipt het puntje er pas af als je de crème gaat spuiten. Hier hoeft vaak ook geen spuitmondje op aangesloten te worden.

Toegevoegd na 2 minuten:
Kan je de zak niet goed stevig dichtdraaien van boven, zet er dan een wasknijper op, waar hij dichtgedraaid is. Blijft hij ook dicht ;-)
amc
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dit is een geweldige oplossing, lijkt mij.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
dankje wel

Andere antwoorden (2)

Dit zou kunnen met een staander waar boven een ronde vorm in zit waar de spuitzak door zijn vorm in blijft hangen. Bij mijn oude werk gebruikte ze dat voor frietzakken. Wie weet wat er naar bovenkomt bij frietzakhouders.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ronron1212
8 jaar geleden
Dan loopt de zooi dus onderuit de spuitzak
Zak dichtdraaien en vast maken met elastiekje. Zet het in een glas, mok of iets dergelijks.