kan je gebakken kippenlevertjes de volgende dag opwarmen in de magnetron zonder dat ze daar minder van worden?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Koken
11.8K

Antwoorden (1)

Het kan, je loopt alleen met lever - dat wel gaar moet zijn maar niet doorbakken - het risico dat ze toch net effe te gaar worden, en daardoor wat rubberig of te droog kunnen worden. Niet helemaal verpest, maar net niet meer zo lekker als vers. Kort opwarmen dus, alleen maar warm laten worden, want gaar zijn ze al.

Dat risico loop je iets minder wanneer je de levertjes gewoon even opbakt in een koekenpan. Dan heb je wat meer controle over en zicht op het proces, en wordt de kern zeker niet overgaar.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Mee eens, daarnaast film je bakje goed want ze kunnen ontploffen! (Met filmen bedoel ik natuurlijk met folie, haha.