Moet het kunnen om een konijn als huisdier te hebben en met kerst konijn te eten?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Koken
2K

Antwoorden (16)

Ja. Opgegroeid tussen de boerderijen ben ik voldoende dieren tegengekomen die op een gegeven moment geslacht werden. Als je het niet vind kunnen, ga dan bij jezelf te raden: waarom wel koe, varken, kip of lam eten en geen konijn?

overigens heb ik jarenlang zelf een konijn als huisdier gehad. Omdat het mijn huisdier was, niet geslacht, maar gewoon van genoten. Wel andere konijnen gegeten...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je moet het voor jezelf bepalen natuurlijk, maar van mij moet het kunnen. Zelfs al wil je je eigen konijn opeten met kerst, maar ik zou liever een konijn van de poelier halen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat is je eigen keus; een konijn is leuk als huisdier maar je kan ze ook eten (hopelijk niet je eigen konijn :p); het is een traditie bij kerst. Ikzelf eet geen konijn omdat ik vindt dat een konijn niet alleen voedsel is.

Verbetering; ikzelf eet geen konijn omdat ik vindt dat een konijn niet bestemt is als voedsel.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Why not...

Dan weet je in ieder geval hij het konijn geleeft heeft en niet voor consumptie is vet gemest...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb toch wel eens mensen tegen de kinderen horen vertellen, dat het konijn naar de kinderboerderij gegaan was.En dat was vlak voor kerstmis......
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je,je eigen konijn opeet dan weet je in ieder geval dat hij een goed leven heeft gehad, ieder geval beter dan het konijn uit de winkel. Door een slachtkonijn uit de winkel te kopen onstaat een grotere vraag naar slachtkonijnen die ongetwijfelt een slechter leven gehad hebben dan je eigen konijn. Alleen zat jouw konijn buiten in een hokje of leefde hij binnen te samen met de familie? Is dat het laatste dan kan je het eigenlijk niet maken om hem s'morgens te aaien en s'middags te braden!!!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zijn de konijnen uit het voorbeeld en 1 en de zelfde? Ja? Heb je kinderen of een vriendin / vrouw? dan zou ik het echt niet doen maar aan de andere kant. Konijn voor het vlees (scharrel fok) is eigenlijk niet te vergelijken met huisdier konijn...

Dus ik zeg: rode wijn saus en in de oven....
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als degene die het eten het niet weten, zoniet zou ik het niet binnenkrijgen, zelfsn niet onder dwang.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
En een konijn van de poelier heb je geen problemen mee?
Ja hoor, dat kan best.
Ik laat mijn konijn (huisdier) met rust en koop bij de poelier een ander konijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, wel opletten dat de uiterste houdbaarheidsdatum niet is overschreden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
waarom niet? het kan toch een wild konijn zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja.

Zou het anders zijn als je een hangbuikzwijn als huisdier hebt, en een kotelet op je bord?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, ik vind dat dat wel kan. Net zo goed als je kippen kunt houden en af en toe lekker kip eten.
Een vriendin van me heeft schapen, en als er lammetjes geboren worden dan eet ik graag een boutje mee hoor!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Absoluut. Veel mensen die wel vlees eten durven er niet over na te denken waar het vandaan komt. Erg hypocriet [vind ik ja..]. Bij beelden van slachthuizen kijken ze allemaal weg, maar dit is wel wat er gebeurt voor het stukje vlees op tafel komt.

Persoonlijk eet ik gewoon vlees, maar ik weet dat hiervoor een dier geslacht moet worden. Daarom eet ik liever een lekker "vers" stuk vlees van iets dat een redelijk leven heeft gehad dan dat verwerkte vlees wat ook veel mensen eten.

Maar volgens mij is een konijn zelf slachten niet de meest ideale optie, ik geloof ook dat deze minder lekker zijn dan bij de slager. Ik zou het dus persoonlijk niet doen. Maar een kippetje ofzo lijkt me heerlijk.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je dieren eet (wat volgens mij iedereen zelf moet beslissen) maakt het voor mij niet uit wat voor soort dier je eet. Op de kinderboerderij zijn de kippen, geiten, lammetjes, koeien en varkens ook lief, maar dat maakt niet iedereen meteen vegetariër. En dat konijn is niet fundamenteel zieliger dan de hamlapjes bij de supermarkt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
nee ik vind dat zielig...