wat is een lekker recept voor een maaltijd salade voor vier personen?

ik moet eigenlijk nu boodschappen doen, om vervolgens te kunnen koken. maar ik heb geen idee wat lekker is. Hebben jullie en idee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
1K

Het beste antwoord

Deze heb ik een tijdje geleden opgezocht via Smulweb, daarna zelf gemaakt en deze is werkelijk heeeeeerlijk! Je moet de ingredienthoeveelheden zelf even bekijken, aangezien deze salade voor twee personen is:

Ingrediënten voor 2 personen

1 krop heerlijke hollandse sla
3 tomaten
1 rode of 1 gele paprika
handjevol gemengde noten
handjevol groene olijven of druiven
ruim 100 gram zachte geitenkaas
3 El. olijfolie
1 El. balsamico azijn
1/2 tl. mosterd
1 tl. honing
peper en zout

heb je zin in zoet dan neem je witte druiven, heb je zin in iets hartiger dan neem je olijven.

Hulpmiddelen
2 grote borden; kom

Bereidingswijze
Meng de olijfolie, azijn, mosterd, honing en peper en zout in een kom tot een dressing. Doe geen zout door de dressing als je alleen gezouten noten neemt.

Verdeel de sla (na het wassen en kleinmaken) over 2 flinke borden
en strooi hierover stukjes tomaat, paprika, de noten
de gehalveerde olijven of de druiven en verbrokkel
de geitenkaas.
Dressing erover en klaar om te smullen!!!!!

Serveertips
TIP: Noten die heerlijk zijn in deze salade: cashewnoten, walnoten, pecannoten, pepita`s, pijnboompitten, pinda`s, hazelnoten, ......het kan eigenlijk allemaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klinkt heel lekker!
dankjewel!

Andere antwoorden (5)

Neem verschillende soorten sla, toevoegen gerookte zalm of tonijn, cherrytomaatjes, komkommer, zilveruitjes, fetablokjes, pijnboompitjes. Meng er een heerlijke saus doorheen die je zelf kunt maken van bijv. azijn, olijfolie, beetje suiker, honing, evt. mosterd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neem een kant en klaar pakje gemengde salade, een kipfilet, een blikje ananasschijven een een flesje whiskey cocktailsaus. Snij de stukjes ananas in kleine stukjes en voeg deze met de whiskey cocktailsaus (naar smaak, ik doe er meestal heel weinig van in) door de gemengde salade. Snij de kipfilet in kleine stukjes en marineer deze naar smaak. Bak de kipfilet en meng als deze klaar is zonder de bakjus door de salade heen. Smullen!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Te laat nu..vrees ik.
Volgende keer.
Krop ijsbergsla. Wassen; beetje uit elkaar trekken of fijnsnijden;
bosuitjes wassen fijnsnijden.
Feta; zwarte olijven; dressing van olijfolie, ciroenmayo (DL) teen fijngemaakte knoflook, gesnipperde rode paprika, cashewnuts, handvol gewassen rucola, verse peterselie, kappertjes, zongedroogde tomaatjes,. Los erbij: piepkleine blokjes komijnekaas, oude kaas en een bakje tonijn in olie, of gesnipperde gerookte zalm.
Erbij: stokbrood met kruidenboter, pesto en eventueel pindasaus.Schaaltje gekookte eieren en uienringen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Simpel maar oh zo lekker; aardappelsalade met makreel en rucola.

1 kg. vastkokende aardappels( roseval is erg lekker), schoongeboend, dus niet geschild,
1 theel. pittige mosterd,
1 eetl. wittewijnazijn,
3 eetl. olijfolie,
1 bosui,
250 gr. gerookte makreelfilet,
100 gr. rucola.

Kook de aardappels in gezouten water in 15 min. gaar, giet ze af in een vergiet en laat ze afkoelen tot je ze kunt vastpakken.
Maak de bosui schoon en snijd in kleine ringetjes. Snijd de makreel in stukjes.
Schep de mosterd in een slaschaal en voeg naar smaak peper en zout toe. Klop er met de garde eerst de azijn door. Klop daarna de olie er scheutje voor scheutje door.
Snijd de nog warme aardappelen in de lengte in kwarten en leg ze in de slaschaal, voeg de bosui, de makreel en de rucola toe en meng de salade met slabestek of schone handen door elkaar.
Serveer de salade direct of bewaar hem tot 45 min. voor gebruik in de koelkast.
Op kamertemperatuur is hij het lekkerst.

Als je de dressing door de warme aardappels mengt, trekt de dressing helemaal in de aardappel en wordt de smaak nog lekkerder. Deze salade is ook nog eens supergezond, want in makreel zitten veel omega-vet-zuren en aardappelen in de schil zijn ook heel gezond.

Ik doe er nog wel eens gedroogde tomaatjes bij voor de kleur vooral, wel in kleine stukjes snijden dan. Je zou ook kerstomaatjes kunnen nemen.
amc
13 jaar geleden
Je moet eens kijken op de site www.letscookit.tv daar staan hele leuke recepten op om salades te maken. Succes!