Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het lekker om een courgette vullen met...?

Ik probeer wat restjes op te makne, zou het lekker zijn een courgette te vullen met mais, artisjokharten en tonijn???

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
1.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij is het een heel ander recept geworden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja... een hoop ideeën nu maar met de meeste ga ik dan weer andere restjes maken...

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

met tonijn werkt prima doe ik wel vaker (was ooit een recept van de appi) ik doe er dan paprika en feta bij plus een beetje citroensap maar ik denk dat jouw combi ook wel kan werken mais en tonijn is wel lekker samen. Misschien dat je nog verse kruiden hebt waarmee je het een beetje pit kunt geven?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Direct antwoord en antwoord met gebruik van de genoemde ingredienten. Overigens zijn alle andere genoemde ideeen wel erg lekker.

Andere antwoorden (10)

ik zou de tonijn vervangen door kaas, dat lijkt me een stuk lekkerder.
maar smaken verschillen he? :)
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Ik zou de maïs vervangen met ei, dat is lekker!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en ik zou er een ansjovisje bij doen, mmmmmmmmm, eet smakelijk
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vullen met tonijn is erg lekker. Ik heb het al vaak gemaakt, en dan met wat kaas er nog bovenop gestrooid.
Met mais of artisjokharten heb ik nog nooit geprobeerd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
courgette gevuld met een geklopt ei, tomaten en een beetje mais
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou de mais vervangen door couscous met vleesbrokjes
De artisjokkenbodems kunt ge op zich ook weer vullen met iets gehaktachtig.
Wat betreft tonijn: ja....maar GEEN bliktonijn : die gebruik je beter voor salades.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gevulde courgette met mozzarella bijvoorbeeld!

Dát wordt smullen.....!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Knoflooksaus er bij en je maakt alles lekker!

Maar met wat oregano krijgt jou courgette best een italiaans smaaktje denk ik, vooral als je er nog wat tomaat en kaas in kwijt kunt...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gehakt en diverse kruiden. Je zit nog steeds te smullen, terwijl het al lang op is!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat wordt vast heel lekker! Ik zou het mengen met een teentje knoflook en aan het eind nog even besprenkelen met wat rode balsamicoazijn.

Courgette is zo lekker neutraal van smaak dat je er zo ontzettend veel dingen mee kan combineren.

Ik vindt het ook heerlijk om 'em te vullen met een risotto, met daarbovenop wat flinke dotten pesto of tapenade.
Ook rauw is het lekker om te vullen met bijvoorbeeld een tomaten-feta salade (met wat rode ui, olijfjes en een simpele dressing).

Toegevoegd na 1 minuut:
Oh ja, en het binnenste vruchtvlees wat je eruit hebt gehaald moet je niet weggooien, maar bijvoorbeeld in een soep doen, of het door een saus te doen.
Smakelijk!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding