een pompoen (eetbaar) wat zijn de mogelijkheden om te bereiden dus gerechten etc.

ik zoek recepten die voor iedereen te maken zijn.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
1.3K

Het beste antwoord

pompoenpannenkoeken. (mooi scrabblewoord!)

De pompoen schoonboenen, in stukken snijden en ongeveer een kwartiertje koken met schil. Daarna prakken en door het pannenkoekenbeslag roeren. Eventueel met een beetje suiker.
Echt lekker!
Antilliaanse benaming: Repa di pompuna.

Toegevoegd na 26 seconden:
Je kunt ook nog een hand rozijntjes door het beslag gooien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

http://www.pompoenrecepten.nl/

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.okokorecepten.nl/recept/groenten/pompoen/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind vooral pompoensoep echt heerlijk.
Op de website okokorecepten.nl vind je een heleboel heerlijke recepten.
Smakelijk eten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pompoensoep de lekkerste.

Ingrediënten:
1 pompoen
1 1/2 1a 2 uien
2 tl rozemarijn
1 l tuinkruidenbouillon
1 bakje creme fraiche

Benodigdheden:
Soeppan
blender/staafmixer
mixer

Bereiding
Pompoen schillen en in stukken snijden, De schil kan weg de pitten kun je eventueel nog roosteren.
Bouillon in soeppan bereiden. 1 liter water 2 blokjes. stukken pompoen en ui in de mixer en goed hakken.
bij de bouillon voegen en 40 minuten zachtjes laten koken.
Ik doe nu alles in de blender om een mooie gladde soep te krijgen. en nog even terug in de pan. creme fraiche er bij en je kan serveren. ik houd van wat extra creme fraiche. zure room kan ook.
Op smaak brengen met peper en zout of tuinkruiden aromat. (groene flesje)

Opmerking:
Voor ongeveer 1,5 liter soep
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
net zelf pompoensoep gemaakt heerlijk

de pompoen(ongeschild) ongeveer 750gr net niet onder water zetten
erbij doen
2 kippenbouillon of groenten bouiilon
1ui
2kn look
2laurierblaadjes
suikerlepel ketoembar
;;;;;;;;;;;;;; paprikapoeder
;;;;;;;;;;;;;;kerie
;;;;;;;;;;;;;;;;djahe

kan ook nog wat worteltjes bij maar hoeft niet

alles koken ong 15 min
dan laurier uit de pan en pureren met staafmixer
dan gaat er nog water bij tot de soep de juiste dikte heeft

afmaken met peterselie

lekker met brood wat bespenkeld is met olijfolie
die kant in een koekenpan leggen
bovenop kaas
vuurtje eronder
deksel op de pan
wachten tot de kaas gesmolten is

eet smakelijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ze zijn in elk geval best heel gezond, weet dat studenten in nieuw zeeland vaak pumpkin soep eten omdat het gezond en goedkoop is, voor gerechten tja die worden al genoemd in de andere antwoorden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gebruik een pompoen net als een aardappel..je kan er van alles mee, en bijna alle soorten pompoen zijn lekker, dus ook de kalebas.
Receptje:
Partjes pompoen (met schil) roosteren met wat rozemarijn (net als aardappel) 20 min. onder de hete grill, zo eenvoudig maar altijd goed.