Wat is de beste manier om een taart in 6 even grote stukken te verdelen ?

4 of 8 is makkelijker maar 6 of 12 is een ramp. Wie heeft de oplossing?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
10.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
is de taart rond om mee te beginnen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je bent de 1ste die zich dat afvraagd... ja

Het beste antwoord

Doe alsof het een klok is (een wijzerplaat verdeeld in 60 minuten), en maak (eventueel in gedachten) een 'proefsnee' aan de rand bij iedere 10 of vijf minuten. Als het er dan goed uitziet (de taart lijkt eerlijk verdeeld), over de hele breedte snijden en zo dus bijvoorbeeld de proefsnee van 20 en 50 minuten met elkaar verbinden. Succes. Er bestaan overigens ook taartverdelers, maar ik vond die nog niet voor zes of 12 stukken.

Toegevoegd op 07-05-2009 16:36:41
Er blijken wel taartverdelers te zijn voor 12 stukken. Ik vond hiervan nog geen afbeeldingen op websites van Nederlandse bedrijven; het product bieden ze wel aan, overigens. Deze bijvoorbeeld: http://www.baasfood.nl/Nederlands/Webwinkel/Shop/10000098120e63b9d/10000098120e64d8d/index.html

Deze Engelstalige websites bieden ook twaalfdelige "cake portion markers" of "cake portion cutters":
http://www.greatknives.com/Pastry-products/cake_portion_cutter.htm
en
http://pastryitems.com/prod03.htm

Voor het luttele bedrag van maar liefst 12 dollar!!!

Op de Engelstalige websites vond ik het plaatje van de taartverdeler voor 12 stukken.

Het wordt gewoon even zoeken en vragen in Nederlande winkels, denk ik, of bestellen via een website van een Nederlandse winkel.

Toegevoegd op 07-05-2009 16:45:25
Op de Nederlandse website kosten ze € 3,70 (voor een van kunststof) of maar liefst € 24,50 (voor een van roestvrij staal).

Toegevoegd op 08-05-2009 23:23:40
Samengevat: ik heb twee mogelijke oplossingen voor je probleem:

1. Beschouw de taart als een wijzerplaat die je in gelijke delen van steeds eenzelfde aantal minuten verdeelt.
2. Koop een taartverdeler en gebruik deze.

Succes!
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

1x recht doormidden en er dan een kruis doorheen snijden..

Dus eerst: | en dan X (niet X maar meer een een gedraaide +)
= 6 stukjes.

Toegevoegd op 07-05-2009 16:14:36
Klopt niet helemaal haha.. sorry guys..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb 'm voor je gezet dan ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je die X erdoorheen trekt, en die maakt een hoek van 90 graden. Dan heb je niet even grote stukken. En als je die hoeken goed probeert in te schatten verschuif je toch alleen maar het probleem?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha, same here *shame*
inderdaad eerst door midden, dan kijk ik op het oog even wat het middelpunt van die lijn is. Vervolgens probeer ik dan vanaf dat punt op goed geluk 1/3 van de ene halve taart af te snijden en trek ik dat door naar de andere kant, vervolgens snij je de twee overgebleven grote stukken doormidden.. Maar het blijft moeilijk inderdaad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De taart voor laten snijden! Je kan meestal ook taarten kopen die al gesneden zijn, dat scheelt jouw weer een hoop denkwerk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een geodriehoek pakken en steeds 60 graden afsnijden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In 2en en dan in 3en.
Probeer eens een taart in 7 of 9 stukken te verdelen, dat is nog lastiger.

Maar joh, er is er altijd wel een die maar een klein stukkie wil, en er is er ook altijd wel een die een groter stukkie wil. Dus doorgaans lost het zichzelf wel op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Snij gewoon in de wilde weg, op het oog en let niet op de grootte en laat iedereen zelf de stukken kiezen. De grootste gulzigaard zal voor een groot stuk gaan en zij die wilde laten zien dat ze aan het vasten is zal het kleinste stukje moeten nemen... En ik zeg je dat die taart op raakt en dat iedereen tevreden is, als de taart wat smaak betreft voldoet...

Maar ik denk niet dat je dit als antwoord bedoelde, maar waarom zou ik een antwoord geven wat iedereen al zal geven, wat voegt mijn antwoord aan diversiteit of anderszins toe?

Heb je een passer? Dan kun je daar heel goed mee uit de voeten om het in zessen te verdelen denk ik nu overigens...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt een touwtje gebruik.

Eerst het touwtje om de taart spannen.

Dan touwtje afrollen en in 6 stukken verdelen. Dit kan tot op de millimeter. (knoopje, met pan een kleurtje geven)

Dan het touwtje er weer omheen spannen.

En dan snijden aan de hand van de indelingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is toch heel makkelijk:

Toegevoegd op 07-05-2009 16:30:07
Een ronde:
Eerst een Mercedes ster maken dan alle stukjes door het midden snijden ;)

Toegevoegd op 08-05-2009 09:23:55
Ter verduidelijking:
Je begint boven aan te snijden tot het midden.
Draai je taart 180 graden.
Trek een denkbeeldige lijn van boven aan tot het midden.
Trekt een denk beeldige horizontale lijn.
Zet het met op precies 7,5 minuten over en voor heel en snij naar het midden van de taart.
Als je dit precies wil krijgen moet je je mes gebruiken als maatstaf. (punt van het mes tot je duim op het lemmet).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pcies !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en die mercedes ster, die doe je op het oog ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Hamabo, zie toevoeging.
Je kunt twee dingen doen: één keer een stuk karton of zo in de goede hoek snijden. Vervolgens steeds dat stuk karton boven de taart houden en dat als mal gebruiken.

Of: als het om een zelfgebakken taart gaat, bak je altijd in dezelfde bakvorm. Leg dan één keer een touwtje aan de binnenkant van die bakvorm, of aan de buitenkant van een zelfgebakken taart. Meet dan hoe lang het touwtje is. Knip 1/6 deel van het touwtje af, de rest gooi je weg.

Vanaf nu kun je elke taart eerst doormidden snijden, en dan met het touwtje bepalen waar de volgende sneden moeten beginnen en eindigen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat zitten we toch met z'n alle een partij moeilijk te doen kom op met dat mes, eerst in de helft en dat weer in drie stukken. Ietsiepietsie er naast nou en!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Antoni
14 jaar geleden
ROFLOL!
Taartpunten gelijkmatig op de HP taartontdooiplaat verdelen.Met de ontdooiplaat kan men aangeven hoe in gelijke punten verdeeld moet worden.

Toegevoegd op 07-05-2009 20:52:24
HP Haushaltprodukte GmbH.D-5430 Montabaur
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet in het midde van de taatr een snee maken