ik zoek het surinaamse recept met rijst en bloemkool heeft iemand een idee wat ik bedoel?

Vroeger heb ik het weleens gegeten en vond het altijd erg lekker .Het werd als volgt gegeten met gekookte rijst , een een mengsel van lang gesudderd rundvlees , met stukjes bloemkool en nog meer ingredienten . Ik weet nog dat het erg scherp eten was en dat er altijd augurkjes bij gedaan werden .
Weet iemand wat ik bedoel?
Op het internet kan ik het nl niet vinden

Toegevoegd na 24 minuten:
volgens mij zaten er ook sperziebonen in , het leek een beetje op hachee , maar dan met meer groentes erin en veel pittiger

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
volgensmij was het spitskool geen bloemkool

Antwoorden (3)

Smulweb kent er twee. Misschien zit het recept dat je bedoeld er wel bij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee helaas ,..al ziet het er wel lekker uit
toch bedankt
Hier het recept voor gestoofd vlees op z'n Hindoestaans: http://www.smulweb.nl/151118/koken/recept/Gestoofdvlees

Hier het recept voor Surinaamse bloemkool masala:
http://www.smulweb.nl/1369351/koken/recept/Bloemkool-masala-surinaamse-bloemkool

Je zou er zelf sperzieboontjes of kouseband bij kunnen maken. Alle ingrediënten voor Surinaams eten verkrijgbaar bij de toko!

Eet smakelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bloemkool Masala (Surinaamse bloemkool) recept.

Ingrediënten voor Bloemkool Masala (Surinaamse
bloemkool)

1 bloemkool
halve ui (gesnipperd)
2 theelepels tomatenpuree
1 eetlepel kerrie
zout
1 teentje verse knoflook (geperst)
400 mililiter heet water
olijfolie
evt. half fijngesneden verse pepertje (niet nodig indien je niet van heet eten houdt )

Bereidingswijze voor Bloemkool Masala (Surinaamse bloemkool)

Was en snijd de bloemkool in roosjes.
Verhit 2 à 3 eetlepels olie in de wok en fruit de ui in de olie.
Zorg dat het gekookte water klaarstaat voor straks .
Pers de knoflook (evt. de peper erbij) en fruit deze even mee en schep even om.
Doe de kerrie en tomatenpuree erbij, roer deze door de olie en schep deze ook even om.
Voeg de bloemkoolroosjes toe en direct het hete water erbij.
Schep alles goed om, zodat de kerrie overal goed in kan trekken.
Zout naar smaak toevoegen en alles lekker met de deksel op de pan laten koken.
Laat alles koken tot het water nagenoeg is verdampt (let erop dat de bloemkool niet al te slap wordt

Tip:
Je kunt dit gerecht eten met gekookte aardappeltjes, gefrituurde krieltjes, rijst en een stukje vlees (bij voorkeur kip met vruchten bv)

Smakelijk!!