Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoelang blijft thee warm in een theepot?

Hoelang blijft thee warm in een theepot?

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Dat ligt aan de theepot, de hoeveelheid thee, de temperatuur die de thee heeft op het moment van de theepot in gaan, de omgevingstemperatuur en wat jij onder 'warm' verstaat.

Dus als ik zeg een half uur klopt dat, zeg ik en uur dan kan dat ook.
(Lees meer...)
paulus811
13 jaar geleden
Heb je de thee in een dubbelwandige pot en met een theemuts erover en op de kachel, dan wel een half uur. Tegen die tijd is je thee alleen niet erg smakelijk weer.

Als je een gewone theepot hebt, zonder extra verwarming of muts, dan wel 10 min korter.

Bij beide voorbeelden is het natuurlijk wel afhankelijk van wat jou nou warm vindt. Ik vind thee het lekkerst zo heet of koud mogelijk te drinken. Er tussenin kan jij warm vinden, maar ik vind het dus weer niets.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij thee moet je de pot voorverwarmen, dus met het gekookte water omspoelen vóórdat je het theewater erin doet. Dan is de pot zelf al heet en met het hete theewater erbij kan hij zo'n 15 minuten lekker warm blijven. Heb je een dubbelwandige theepot, dan blijft de thee ong. een half uur warm. Natuurlijk koelt het sneller af als je er al een kopje thee uit geschonken hebt en er dus minder thee in de pot zit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik gebruik een dubbelwandige theepot waarover ik ook een theemuts zet. 0,70 cl thee blijft op deze manier wel een uur heerlijk warm.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op mijn werk gebruik ik een thermosfles, en daar blijft de thee wel 5u heet in.
Thuis in mijn eenvoudige theepot slechts een half uur..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding