Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoelang is boter voor op brood houdbaar na dat je het open heb gemaakt en wat is een goede manier om het te bewaren

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
14.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dievries: maandenlang
Koelkast: weken tot maanden
Kamertemperatuur: 2 weken.
Echte boter (de echte, die niet in de supermarkt te koop is, maar alleen bij de boer zelf*) is buiten de koelkast ongeveer 2 weken houdbaar, deze boter wordt ook niet zo zacht als de roomboter van de supermarkt.
Margarine of halvarine wordt niet zo snel ranzig, en zal enkel iets verkleuren, zeker als je deze in de koelkast bewaard.

*Echte boter koop je o.a. bij http://www.kaamps.nl/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Kijk op de verpaking voor de houdbaarheidsdatum het product moet sowieso in de koelkast.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Na openen geldt de houdbaarheidsdatum niet meer en boter hoeft niet per definitie in de koelkast, enige rede kan zijn dat het buiten de koelkast gaat smelten.
Bij ons staat de botervloot zonder probleem bijna het hele jaar buiten de koeling, behalve als het echt warm weer is. Meestal is een pakje binnen een dag of drie wel op. Bedorven boter ruikt duidelijk ranzig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Even ervan uitgaand dat je met "boter" ook echt boter bedoelt:
Ik gebruik niet zo veel boter. Bij het openen van een pakje boter snijd ik eraf wat ik de komende week nodig denk te hebben. De rest verpak in in een diepvrieszakje en doe ik in de vriezer. Zo kun je het heel lang goedhouden! Je kunt eventueel dus ook het pakje boter in porties verdelen en die los invriezen.
(Lees meer...)
bamibal
13 jaar geleden
ik heb eens boter te lang bewaard. Maar dat merk je dan wel! Het ruikt dan gewoon naar kaas!

Als je de boter inderdaad voor op brood gebruikt kun je deze het beste buiten de koelkast in een botervloot bewaren omdat hij dan lekker smeerbaar is.

Toch krijg ik ergens het idee dat je met 'boter voor op brood' margarine bedoelt. In dit geval staat alle informatie op het pakje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding