Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn cornflakes een goed ontbijt?

Ik zit ongeveer 7 uur op een dag op school en moet daardoor wel goed ontbeten hebben om 't vol te houden.
Ik eet vaak cornflakes als ontbijt, dat is snel klaargemaakt en lekker.
Ik vroeg me nu af of het eigenlijk wel vult en goed is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

En tegenstelling tot de anderen vind ik cornflakes geen degelijk ontbijt. Deze zogenaamde gezonde granen bestaan uit een immense hoeveelheid suiker! En ze gooien er dan bij sommige merken wat vezels en vitamines bij om "gezonde" ontbijtgranen te hebben.
Wil je een gezond en snel ontbijt, ga dan op zoek naar een muesli zonder suiker. Als je dit niet zoet genoeg vindt, kan je er eventueel wat natuurlijke suikers bij voegen. Deze bevatten (doorgaans) naast de volle granen nog wat rozijnen of vruchten. En je bent ook langer voldaan na een degelijk ontbijt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ja hor. Wat melk erdoor en je hebt je koolhydraten (suikers) voor de energie en de eiwitten tegen het snelle hongergevoel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cornflakes is op zich een goed ontbijt. Vooral die van Special K. Die bevatten veel vezels.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cornflakes geven redelijke energie, ik zou er nog wel wat naast eten zoals een boterham of cup-a-soup.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Opzich niets mis mee. Zit wel suiker in. Je kan kiezen voor een light variant.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
echt wel tis super lekker mmmmm ik krijg het water al in mijne mond
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding