Zijn cornflakes een goed ontbijt?

Ik zit ongeveer 7 uur op een dag op school en moet daardoor wel goed ontbeten hebben om 't vol te houden.
Ik eet vaak cornflakes als ontbijt, dat is snel klaargemaakt en lekker.
Ik vroeg me nu af of het eigenlijk wel vult en goed is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

En tegenstelling tot de anderen vind ik cornflakes geen degelijk ontbijt. Deze zogenaamde gezonde granen bestaan uit een immense hoeveelheid suiker! En ze gooien er dan bij sommige merken wat vezels en vitamines bij om "gezonde" ontbijtgranen te hebben.
Wil je een gezond en snel ontbijt, ga dan op zoek naar een muesli zonder suiker. Als je dit niet zoet genoeg vindt, kan je er eventueel wat natuurlijke suikers bij voegen. Deze bevatten (doorgaans) naast de volle granen nog wat rozijnen of vruchten. En je bent ook langer voldaan na een degelijk ontbijt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ja hor. Wat melk erdoor en je hebt je koolhydraten (suikers) voor de energie en de eiwitten tegen het snelle hongergevoel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cornflakes is op zich een goed ontbijt. Vooral die van Special K. Die bevatten veel vezels.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cornflakes geven redelijke energie, ik zou er nog wel wat naast eten zoals een boterham of cup-a-soup.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Opzich niets mis mee. Zit wel suiker in. Je kan kiezen voor een light variant.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
echt wel tis super lekker mmmmm ik krijg het water al in mijne mond