Juist niet, als je tenminste normale hoeveelheden ervan eet. Ze geven hun energie langzaam af, zodat je er lang wat aan hebt en niet snel weer honger krijgt.

uit de link:

Complexe Koolhydraten

Koolhydraten die langzamer door het lichaam worden verteerd (complexe koolhydraten genaamd) hebben een kleinere kans om als vet opgeslagen te worden en bevatten vaak veel voedingsvezels. Sporters zoals bijvoorbeeld bodybuilders geven de voorkeur aan deze bron van koolhydraten. Voedingswaren die complexe koolhydraten bevatten zijn o.a. havermout, rijst, pasta, granen, volkorenbrood en aardappels.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

In principe bestaat er niet zo iets als een "dikmaker". Je wordt pas dik als je meer energie binnen krijgt dan je verstookt. Het maakt dus niet uit of je die energie haalt uit een patatje oorlog of uit bijvoorbeeld twee kilo kersen....
Het antwoord is dus: NEE!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat mijn voorganger zegt klopt maar gedeeltelijk,
zo heb je bij voedsel bijv. vaak te maken met verzadigde en onverzadigde vetten, onverzadigde vetten zijn een stuk gezonder
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
alle koolhydraten zorgen bij overmaat als eerste voor overgewicht en andere stofwisselingsproblemen. complexe koolhydraten zijn door t lichaam moeilijker ( of zelfs niet) af te breken en zorgen er dus voor dat je lichaam metabolisch gezien hard moet werken. bij normale inname zorgt dit dus juist voor n betere stofwisseling: je lichaam krijgt niet de tijd om reserves op te slaan want tegen de tijd dat de koolhydraten zijn afgebroken is er weer nieuwe energie nodig.