Omdat - als je ze goed, volgens het ' boekje' klaarmaakt, ze die vorm hebben.
De bedoeling is namelijk (ik doe dat nooit, hoor) dat je het vlees langs het botje allemaal naar beneden drukt, zodat je daar een soort ' bal' van kippenvlees hebt aan een ' stokje' . En een bal aan een stokje, ja, zo tekenen we ook een drumstick. Niet geheel toevallig dus, die overeenkomst.

Op een gegeven moment zijn we ook gewoon het hele stuk poot waar je dus eigenlijk een drumstick van moet máken, drumstick gaan noemen. Wel zo makkelijk ; weet iedereen meteen welk stukje kip je bedoelt.

Nog even een foto zoeken, want de bereidingswijze is ZO ouderwets, dat je ze vrijwel niet meer tegenkomt....

Toegevoegd na 5 minuten:
Foto gaat niet lukken vrees ik ; sorry. In oude kookboeken vind je ze nog wel. Compleet met van die witte sokkies.....
Maar zo puur natuur lijken ze er ook wel een beetje op, hoor ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Bedoel je zoiets?
http://3.bp.blogspot.com/_EntX96ArR3A/TCJeeY3l35I/AAAAAAAABJI/Kuerwva873U/s1600/chicken+drumstick+curry+.JPG
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, die zijn gewoon net iets te gaar, waardoor het vlees van de botten is getrokken. Dat is niet wat ik bedoel. Echt belachelijk dat ik geen foto kan vinden gewoon......

Andere antwoorden (2)

Omdat ze daar (met een beetje fantasie), best op lijken....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt er mee drummen jonguh (: