Kun je Chinees eten invriezen?

Het gaat om een bak bami, en een bak babi pangang in saus. Als je het in kan vriezen, kan het dan gewoon in dezelfde bakjes? Deze zijn van wit plastic met een deksel.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
31.7K

Het beste antwoord

Ja, Chinees eten is goed te bewaren in de vriezer, in de plastic bakjes waarin je het meestal van het restaurant mee krijgt. Als je chinees eten, na enkele weken, wilt opwarmen hoef je alleen de deksel van de bakjes af te halen en het spul in de magnetron te zetten. Handig!
Het kan zijn dat sommige sausjes, zoals die van babi pangang, er niet meer hetzelfde uitzien maar ze smaken normaal gesproken nog wel hetzelfde.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.squidoo.com/chinees-opwarmen-magnetron
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Gaat perfect, alleen de bakjes zijn niet erg geschikt voor het bewaren van chinees eten, en al helemaal niet voor het opnieuw opwarmen ; ze barsten in de vriezer en smelten in de magnetron.

Beter is het eten - na het afkoelen - eerst in goede diepvriesbakken of -zakken te doen, en daarin in te vriezen. Dus niet in de 'originele verpakking'. Dan jkan er eigenlijk niks verkeerd gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij gebruiken die bakjes wel in de magnetron en ze zijn nog nooit gesmolten hoor!
En opwarmen gaat dan op ongeveer 1000 watt.
Misschien heeft 'onze' Chinees betere bakjes!^_^!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zou kunnen , maar de 'normale' bamibakken kunnen, zeker als je sauzen gaat verwarmen (de rijst of bami gaat nog wel, die wordt minder (snel) heet) smelten. En dat geeft zo'n bende, dat je jezelf voor je kop slaat dat je het niet even in een ander schaaltje hebt gedaan ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja,je hebt gelijk,bami,nasi en rijst is geen probleem maar de sausen zo opwarmen gaat niet in die bakjes.
Wij hadden zo'n hoge,ronde beker met satesaus opgewarmd en 1 met pangangsaus en die bekers waren een stuk gekrompen(gesmolten) in de magnetron.De saus zat nog wel gwn in de bekers,maar dat is dus geen goed idee.
flyingcrow
12 jaar geleden
juist,de bakjes van de chinees zijn goed met inhoud in te vriezen, maar om ze op te warmen moet je de inhoud echt in een magnetronbestendig schaaltje of bakje doen.