Hoeveel caloriën is 100 g kokosnoot?

Volgens gezondheidsnet 389, dat lijkt me niet kloppen ( veel te veel) of klopt dit wel?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is verzadigd vet. Net zo slecht als varken dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kokosolie wordt toch nergens genoemd..?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke, dan is het logischer inderdaad ;)

Antwoorden (4)

Dat kan prima kloppen, als je het over kcal hebt. Kokos bevat veel vet, en daardoor dus ook veel calorieën.

Toegevoegd na 1 minuut:
40 gram vet per 100 gram. Dat is best veel.
bamibal
12 jaar geleden
Volgens "calorielijst.nl" klopt dit niet exact.

Een vers stukje "kokos" van 100 gram, bevat 338kcal.

Precies overeen komt het niet, maar de richting is vrij aardig.

Toegevoegd na 2 minuten:
Volgens dieet-wijzer klopt dit wel weer precies.

kokosnoot 100 gr. 389 kcal.

Het zal dus wel kloppen. Vergeet niet dat het vrij "vet" is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat klopt. In 100gr kokosnoot zitten inderdaad 389 kcal. Het is zo veel omdat er in kokosnoot veel vet zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In hele kokosnoot, dus het vruchtvlees met het sap, klopt dat inderdaad. Al verschilt het uiteraard per vrucht, zoals bij alles. Enkel het vruchtvlees/de rasp, dus de kokos die je in zakjes vindt, bevat meer dan 700 kcal per 100 gram

Toegevoegd na 2 minuten:
Het sap bevat maar rond de 20 kcal.