zijn gluten ook los te koop?

ik heb geen glutenallergie maar kan niet goed tegen Nederlands tarwemeel. (ook niet tegen spelt enz.) daarom bak ik mijn brood en cake met amandelmeel of maismeel. Echter, omdat hier weinig gluten in zit plakt het deeg niet mooi aan elkaar en is snel droog. Ik ben dus op zoek naar een product wat barst van de gluten, zodat ik een beter samenhangend deeg kan maken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Ja er is glutenpoeder te koop, dit is tarwemeel waar het zetmeel aan onttrokken is, het resultaat bestaat voor ongeveer 75% uit gluten.

Kijk eens bij de "plaatselijke "toko".