Behoren deze groenten bij de nachtschadefamilie of niet???

Hallo, ik tracht een zo goed mogelijk dieet te volgen en probeer groenten en fruit te vermijden die bij de nachtschade familie behoren, zoals tomaten, aardappelen, aubergines enzovoort.

Echter vroeg ik mij af of de volgende groenten bij de nachtschade familie behoren of niet? Zie hieronder:

gember, kurkuma (geelwortel), rozemarijn, kruid­nagel, kaneel, koriander. Shiso of perilla (plant) look, knoflook en uien...

Weet iemand dit?

Ik zal jullie alvast dankbaar zijn als ik een concrete antwoord krijg op mijn vraag...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
17.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kun je dat niet vinden op Wikipedia..?
Ritsuka
12 jaar geleden
Waarom vermijd je die?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan een allergie zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die vraag heb je een tijdje geleden toch ook al gesteld?

Antwoorden (3)

Volgens mij hoort geen enkele van de genoemde planten bij de nachtschadeachtigen.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Volgens mij"......telt hier niet.
Heb je een bron?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is geen aardige reactie. "" Volgens mij" is het zelfde als "Naar mijn mening" - bronnen kunnen ook onbetrouwbaar zijn. Dat heeft de wetenschap de afgelopen tijd voldoende bewezen. In die zin is "volgens mij" netter dan je stellig beroepen op/verschuilen achter een externe bron.
bamibal
12 jaar geleden
Ook meningen tellen niet als het om feiten gaat.
flyingcrow
12 jaar geleden
Bedankt,Mergen Metz, de info heb ik uit de boeken over groentes en kruiden,waar geen van de genoemde bij de nachtschades behoort,en uit de vele sites die het kweken van groenten en kruiden behandelen.
Nee hoor, geen van die groenten die jij noemt zijn familie van de nachtschade. Slechts de bekende aardappel, de aubergine, de paprika en de tomaat. Iets minder bekend is de antroewa [zie plaatje]
Als ik vragen mag, waarom vermijd je de nachtschade in je dieet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nachtschade-familie:
Nachtschade is een familie van planten met de Latijnse naam Solaneceae.

Hieronder vallen de volgende planten:
- aardappel
- aubergine
- chilipepers, dus pimento, chili, tabasco, cayenne
- groene peper
- paprika
- piri piri
- spaanse peper
- tabak (dus sigaretten, sigaren, pijptabak)
- tomaat
- physalis (Kaapse kruisbes)

De door jou genoemde voeding valt hier niet onder.
Maar in bewerkte vorm kan nachtschade voorkomen in allerlei produkten.
Dus:
Heb je een nachtschade-allergie?
Dan is dit een aardige site:
http://www.allergieplatform.nl/voeding/voedselallergie/nachtschade/