Hoe vraag ik een faillissement aan voor een bedrijf?

Ik heb eeb vordering?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet wel wat meer info geven voordat hier een goed antwoord op kan komen.

Het beste antwoord

Hoe dien ik een aanvraag in als schuldeiser?

Een aanvraag tot faillissement kan door een advocaat bij de rechtbank worden ingediend. Een verzoek moet aan de volgende voorwaarden voldoen:

* Er moeten tenminste twee schuldeisers zijn;
* Er moeten twee schulden zijn waarvan er tenminste
één opeisbaar is;
* De schuldenaar is opgehouden met betalen

Of het aanvragen van een faillissement de moeite waard is hangt af van de hoogte van je vordering, maar ook van de vermogenspositie van de schuldenaar in kwestie. Belangrijker nog is je plaats in de rangorde van schuldeisers.

En dit zal je nooit geen garantie geven dat je ooit nog iets van je geld terug ziet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Daarvoor zul je naar de rechtbank moeten. Maar waarom zou je dat willen doen? Als je een vordering hebt, dan breng je die toch naar een deurwaarder?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor het aanvragen van faillissement moet je altijd met 2 schuldeisers zijn...

Daarbij komt dat je bereid moet zijn nooit meer iets terug te zien van je vordering. Want dat is veelal het resultaat dat schuldeisers niets tot nauwelijks iets terug krijgen van de vordering...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan niet zo maar een bedrijf failliet laten verklaren. Je zal eerst nogmaals een aanmaning moeten versturen. Pas daarna kan je naar de rechter stappen om je geld terug te eisen. Die zal dan eventueel bepalen of het bedrijf daar nog in staat toe is of dat het bedrijf moet stoppen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn drie partijen die een faillissement kunnen aanvragen bij de rechtbank:

•Een schuldeiser waarvan een vordering niet wordt betaald. De schuldeiser moet een advocaat inschakelen, die de aanvraag indient.
•Een schuldenaar die zijn schulden niet kan betalen en zelf aangifte doet van zijn faillissement. Vertegenwoordiging door een advocaat is niet verplicht.
•Het Openbaar Ministerie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor de schuldeiser brengt het zelden iets op. Voor de schuldenaar is het vaak wel een probleem, omdat die geen nieuwe BV mag opzetten, Dreigen met werkt daarom vaak beter. Maar dan moet je wel twee schuldeisers hebben en bereid zijn niets terug te zien. Daarom was Lakeman zo fout bezig met de DSB. Die man diende meer zijn eigen doel dan het doel van de benadeelde klanten van de DSB
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij is dit een kookforum !!