Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je de bruine schil om het vruchtvlees van een kokosnoot eten?

Ik heb namelijk een kant en klaar bakje van AH met stukjes kokos waar de bruine schil nog omheen zit.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
12.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

jazeker kan dat. Ik eet wekelijks verse cocosnoot.
zorg wel dat er geen verkleuring in zit. Als de bast al verkleurd was en de schil van de noot, dan is er bederving. Maar ook dat kun je wegsnijden. ( de schil is vaak nog t lekkerste;))
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankje voor het snelle antwoord, nu kan ik eindelijk van mijn kokosnoot genieten.
Ik ben gek op kokos maar ik heb vreemd genoeg nog nooit verse kokosnoot op.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
daarom typte ik ook sneller. ( zorg dat ze vochtig zijn van de melk) als die er nog in zit. ( verse is lekkerder maar deze komen goed in de buurt) Let erop dat als je een verse koopt ( de zwarte puntjes niet oud lijken/ grijs / wit... en dat de haren erop zitten. en dat je goed melk hoort als je schudt) ;) En je handen niet bezeerd met t stukslaan haha
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dikke plus
Ja, ik ken die bakjes met stukjes kokos van AH, en die kokosstukjes kun je rustig opeten zonder te schillen. Super gezond en eet het zelf dan ook regelmatig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
oneetbaar, van de schaal worden vezels gemaakt die verwerkt worden in b.v. cocosmatten en ook voor bindtgarens
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding