Waarom kan ik wel een grote pot witte bonen in tomatensaus op (720 gram), maar geen rode kool met appel?

Bij de de rode kool word je tong ook op een bepaald moment wat gek qua gevoel. (kan niet op het woord komen)

Toegevoegd na 41 seconden:
De rode kool is dus eveneens 720 gram.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Ik neem aan dat je de rode kool zuurder vindt? Er zit een groot verschil in de witte bonen en de rode kool, niet alleen in smaak maar vooral in de bereidingswijze.
Witte bonen zijn al flauw van smaak en de tomatensaus is ook zacht en mild van smaak. Rode kool wordt gestoofd in kruiden, azijn (om de kleur vooral te behouden)en er worden nog eens zure appelpartjes in mee gestoofd.
Is dus logisch dat de zure kool zuurder smaakt.
amc
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Rode kool is een gas vormend voedingsmiddel vandaar dat je er sneller "vol" van zit, dat rare gevoel kan een allergie reactie zijn.