Nee dat mag niet, niet op straat en ook niet vanuit huis. Je moet namelijk aan allerlei regels voldoen als je voedsel op commerciele basis wilt verkopen. Een broodjeszaak bijvoorbeeld komt al met 29 overheidsinstanties in aanraking, van warenwet tot brandweer. Om alleen buiten te verkopen, zal iets eenvoudiger zijn maar ook daar gelden (gelukkig) regels.
paulus811
14 jaar geleden
paulus811
14 jaar geleden
Wat precies de regels zijn, kun je bij de gemeente informeren. Dat het voor het goede doel is, is wel heel sympathiek, maar ook dan gelden er regels. Je kunt niet hebben dat door slechte hygiene mensen ziek worden. Bedenk ook dat je op straat voor een AH niet alle faciliteiten hebt (stroom, water, afvoer etc) om optimaal te kunnen werken. Maar nogmaals, sympathiek is het wel en wellicht dat de gemeente daar toch een klein beetje rekening mee houdt.

Andere antwoorden (8)

Nee dat mag niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
rebecca
14 jaar geleden
ook dan heb je een vergunning nodig hoor, anders kan iedereen dat wel zeggen
nee daar moet je een vergunning voor hebben
14 jaar geleden
Nee dat mag niet zomaar.
Maar je mag dat wel op koninginnedag, maar ik geloof ook niet alles hoor.
En er kan controle langs komen, keuringsdient van waren.

Toegevoegd na 53 seconden:
En als je zekerheid wilt, kan je even langs de wijkagent gaan om toestemming te vragen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dit ivm met allemaal wetten, die ze niet kunnen controleren. Je mag ook niet zomaar op straat muziek maken.
Jij zegt dat je het voor het goede doel wil doen, wat dacht je van aan een buurthuis/school vragen of ze een ruimte beschikbaar willen stellen. Zijn ze vaak wel tot bereid, en is met dit weer ook prettiger.
Anders kan je bij de gemeente navraag doen of je een vergunning kan krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee dat kan niet want dan kun je te maken krijgen met de Voedsel- en Warenautoriteit. Zij controleren op voedselveiligheid, maar ook op het hebben van een vergunning.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat mag je niet. Zelfs al is het voor een goed doel en via een vereniging,zul je een vergunning van de gemeente moeten hebben. En voor het verkopen van voedsel,zal zo'n vergunning ook nog wel aangescherpt worden!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee.
Alleen als er een vijmarkt is, dan wel.