Met de spitse kant naar boven dan blijft het ei goed staan in de eierdop.
11 jaar geleden
Met de bolle kant, bovenin zit een beetje lucht en dan kan je hem ook makkelijker openen. Ik doe het altijd zo en valt nooit om.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bovenin bedoel ik bij de bolle kant
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies, zo 'tik je een eitje' +
Soms hangt het van de grootte van het eierdopje af. Als ik een ei met de spitse kant naar beneden doe, dan verdwijnt het ei bijna helemaal.
Uiteindelijk maakt het niets uit. Maar traditioneel zet men de punt omhoog. Het staat qua verhouding mooier.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
een gekookt ei zet je met de bolle kant in het eierdopje, voor stabiliteit en ook omdat je dan van de spitsere bovenkant gemakkelijk met een mes een kapje af kan slaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zet je ei zoals je zelf wil.
Hoe je het ei zet maakt niet uit want je ei zal altijd naar ei proeven, tenzij het een kalkei is natuurlijk. :-)
Ik zit al jaren in de horeca en ik heb nog nooit geweten dat iemand zijn eitje niet lustte omdat het zo of zo stond, alleen een ei op de zijkant in een eierdop plaatsen valt tegen omdat het gaatje dan te klein is. :-D
Heb je toevallig ook die sprookjesfilm gezien waarin twee Naties hierom al een eeuwigheid oorlog voeren?