Staar je niet blind op de naam Kurkuma, vaak is het te koop onder de naam: Geelwortel.

De meeste Toko's hebben wel geelwortel in het schap.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verse Kurkuma kun je in de meeste indische winkels kopen, het kan zijn dat je moet vragen naar deze specerij onder de naam geelwortel.
Ik raad je wel aan om rubberen handschoenen te dragen bij het verwerken daar je riskeert enkele dagen gele handjes te hebben. Maar een goede wasbeurt met citroen kan hier soelaas bieden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kurkuma is een heerlijk kruid. Het zit als gedroogde kruid in kerriepoeder. Dit kruid is ook bekend onder de naam geelwortel. Het is supergezond. Er zijn kankerpatiënten die erbij zweren dat ze genezen zijn door kurkuma-supplementen. Dit heerlijke kruid kun je soms vers kopen in kleine oriëntaalse toko´s. Het uiterlijk van verse geelwortel doet denken aan gember, maar dan kleiner.