aangesneden galia meloen te bewaren. met of zonder zaadlijsten?

als ik een galia meloen koop, koop ik die voor mijzelf alleen. (mijn man lust die niet)
ik snijd hem dan altijd in 4 stukken, eet er 1 en verpak de overige 3 stukken afzonderlijk in folie.

mijn vraag:
kan ik bij de nog-niet opgegeten stukken meloen beter de zaadlijsten (alvast) verwijderen, of is het verstandiger om ze te laten zitten?

met het oog op bederf, dus.

of maakt het misschien helemaal niks uit... ??

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
7.6K

Antwoorden (3)

In feite maak het niet uit of dat je de zaadlijsten verwijderd of niet
Ik neem aan dat je het tenslotte geen dagen laat liggen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Met of zonder zaadlijsten, dat maakt niet uit. leg de parten ingepakt in folie (huishoud- of aluminiumfolie) in de koelkast, zolang de meloen nog niet aangesneden is niet in de koelkast. De parten kunnen ook in de vriezer bewaard worden dan kun je ze ongeveer 12 maanden bewaren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Snij de 4 stukken recht af en pak de 3 apart in. Als ze vlak zijn met de zaadlijsten erin zit er minder zuurstof achter de verpakking en blijven ze langer vers. Beter kun je dus een kwart en een halve meloen snijden en de halve pas verdelen als je die gaat opeten.