Ik zou verse onbereide vis niet langer dan een dag bewaren. Als het in een gesealde verpakking zit is dat iets langer, maar staat de datum op het etiket.
paulus811
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Verse vis kan je het beste zo vers mogelijk eten. Bewaar vis liever niet langer dan een dag, hooguit twee dagen in de koelkast. Op voorverpakte vis staat een uiterste houdbaarheidsdatum. Bewaar vis altijd in de koelkast bij een temperatuur van maximaal 7°C. Bewaar de vis onder gecruched ijs .Een temperatuur van 4°C heeft wel de voorkeur aangezien het aantal bacteriën zich dan minder snel vermenigvuldigt.
Diepvriezen is ook een oplossing.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verse vis is vier dagen houdbaar na de productiedatum. Deze productiedatum staat ook op de verpakking. Vis die gevacumeerd is, is in de vriezer 3 maanden houdbaar. Bewaar de filets in de koelkast tussen 2 en 7 ºC. We verpakken onze vis altijd goed in sterke folie, maar bij voorkeur onder in de koelkast bewaren, zodat de verpakking niet kan lekken op andere producten.