Mogen er voedingsmiddelen per post naar Indonesië worden verstuurd?

Een vriendin van mij loopt stage in Indonesië. Ik heb besloten om haar een aantal spulletjes te sturen. Mogen er in een postpakketje voedingsmiddelen verstuurd worden? Ik zou het namelijk erg jammer vinden als het pakketje niet aankomt omdat er drop en stroopwafels inzitten... Alvast bedankt! Met vriendelijke groet, Evy

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Drop en stroopwafels zouden geen enkel probleem moeten vormen. Denk ook eens aan ontbijtkoek (per stuk verpakt) of andere echt Nederlandse snoepjes zoals Wilhelminapepermunt, winegums. Of een lekkere notenmix. (pinda's zijn er in overvloed, andere noten bijna niet)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heel erg bedankt! De ontbijtkoek en snoepjes en ik toegevoegd! :)
Ik heb nog een vraagje:
Op het douaneformulier staan vijf ruimtes waarop je kunt aangeven wat je meestuurt in het pakket. Ik ben van plan op 8 'artikelen' op te sturen. Weet je toevallig of ik dan twee verklaringen moet gebruiken? Of is dat verboden?
Heel erg bedankt!
Groetjes Evy

Antwoorden (2)

Alle voeding die ingeblikt is, mag je opsturen naar Indonesië, je kunt het zelf ook laten inblikken. Dit kan bij oa funshops.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Leuk idee, wordt vast erg op prijs gesteld.
Ja, versturen van voedingsmiddelen mag.
Koekjes, snoepjes, chocolade, kaas in kuipjes, paté enz enz. Gewoon in de supermarktverpakking. Het lijkt me onzin het in blikken te verpakken, dat maakt de verzendkosten enorm hoger.

Het pakket wordt standaard opengemaakt, en krijgt dan een plastic zak eromheen gesloten met een loden zegeltje. De ontvangen betaalt Rp 7.000 voor die 'service' (=E0,50). De pakjes, zakjes en zo zelf worden vrijwel nooit opengemaakt.

Wel moet je opletten dat wat je stuurt goed houdbaar is. Wij hebben wel eens een bedorven pakje paté ontvangen. Het transport duurt tussen de 2 weken en 2 maanden.
Zorg ook dat het niet opengaat onderweg door het niet zo zachtzinnige transport. Als er kruimels onderin de doos komen trekt dat mieren en zo aan. Niet zo leuk voor de ontvanger.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ontzettend bedankt voor je reactie en informatie!
Ik heb nog een vraagje:
Op het douaneformulier staan vijf ruimtes waarop je kunt aangeven wat je meestuurt in het pakket. Ik ben van plan op 8 'artikelen' op te sturen. Weet je toevallig of ik dan twee verklaringen moet gebruiken? Of is dat verboden?
Heel erg bedankt!
Groetjes Evy
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je vult algemenere woorden in, zoals: snoepgoed, kleding, tijdschriften