Pepermunt (Mentha piperita) is een meerjarige winterharde plant. Hij kan er tegen om in de volle zon te staan. Het blad ervan wordt behalve medische toepassingen ook in de keuken gebruikt. Door het in kokend water te doen kan je er een aftreksel van maken. Maar smelten doet het niet.

Het lukt ook niet om de snoepjes die pepermunt heten te smelten. Als je die bij een recept wilt gebruiken moet je ze fijnmalen, of je gebruikt in plaats daarvan pepermuntextract.
Amadea
9 jaar geleden
flyingcrow
9 jaar geleden
Ook leuk mis het om een pepermunt in brand te steken,komen blauwe vlammetjes van.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Niet doen, als je het pepermuntje al in de mond hebt!
Cryofiel
9 jaar geleden
Rare min.
C+
Dat lukt niet, bij een bepaalde temperatuur vat het vlam en verbrandt dan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Cryofiel
9 jaar geleden
Rare min.
C+