Zijn standaard cornflakes gezond?

Ik ben opzoek naar wat gezondere cornflakes om beter van mijn vet te komen.

Nou heb ik standaard Corn flakes van het AH merk gekocht en vroeg ik mij of deze wel gezond zijn en helpen bij het verliezen van vet.

De voedingswaarden:

per 100g:
kcal - 380
vetten - 1g(0,5 verzadig.)
koolhydraten - 83g
waarvan suiker - 8,5g
vezels - 3,5g
eiwitten - 8g
zout - 2g

Ik zou het zeer waarderen als iemand mij zou kunnen zeggen hoe gezond/ongezond dit is en eventueel wat betere cornflakes opties.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5.7K

Het beste antwoord

Gezondere ontbijtgranen bevatten minder suiker en minder verzadigd vet. Bovendien bevatten ze meer voedingsvezels en meer eiwitten (dankzij noten, zaden, pitten, soja e.a.). Enkele voorbeelden van zulk soort gezondere ontbijtgranen zijn als volgt:

Kellogs All-Bran (87% tarwezemelen; beduidend minder suiker)
Quaker Cruesli VolVezel Noten (beduidend minder suiker & vet)
Kellogs Special K (gezonder dan cornflakes; ongezonder dan All-Bran)
Let op: Hoewel bovenstaande ontbijtgranen al een stuk gezonder zijn dan de “standaard” varianten, wordt er desalniettemin suiker aan toegevoegd nadat ze zijn gebakken in olie en/of gehard vet.

Je bent nog beter af met bv Brinta,havermout en suikervrije muesli
fremar
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Cornflakes zijn in vergelijking met andere graanprodukten betrekkelijk energie-arm en bevatten weinig vet. Het patent van Kellog's (bekende cornflakes) is al een tijdje verlopen (ook al houden ze de produktie-methode nog steeds geheim). Niettemin weet de concurrent de smaak en 'bite' al heel goed te benaderen zodat er weinig onderlinge verschillen meer zijn.
Voor meer informatie, zie: http://www.voedingswaardetabel.nl/voedingswaarde/voedingsmiddel/?id=933