calve, en die van de aldi. m.i. dan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van de versafdeling van de Albert Heijn...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De knoflooksaus van Rimboesauzen, hier verkopen ze die bij de Plus...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Knoflooksaus
Ingrediënten

•1/2 eetlepel cognac of citroensap

•1/2 tot 1 theelepel suiker

•3 knoflooktenen (of meer)

•125 ml creme fraiche (of Blue Band Finesse voor verrijken)

•3 eetlepels mayonaise

•1 eetlepel gesnipperde bieslook (eventueel 1/2 eetl. gedroogde bieslook)

•1 eetlepel gesnipperde peterselie (eventueel 1/2 eetl. gedroogde peterselie)

•zout, peper

Bereidingswijze

•Meng citroensap met de suiker en roer totdat de suiker is opgelost.(Dit gaat beter als je het citroensap eerst verwarmt; bijv. even in de magnetron)

•Pers de knoflooktenen en roer door het citroensap.

•Meng creme fraiche, mayonaise en kruiden erdoor.

•Naar smaak zout en peper toevoegen.

OF

Knoflooksaus van roos!
Ingrediënten
Mayonaise, creme fraiche (of slagroom), veel knoflook (naar smaak). Beetje peper, bieslook, peterselie, lepeltje mosterd, lepeltje honing, (evt.) witte wijn. (Voor een magere en frisse variant gebruik je Yofresh en gebruik je magere yoghurt i.p.v. slagroom/creme fraiche)

Hulpmiddelen
Lekkere kom en minigardje

Voorbereiding
Snipper de bieslook en peterselie vast fijn.

Bereidingswijze
Meng mayonaise en een kleiner deel creme fraiche door elkaar heen (van slagroom minder gebruiken en meer mayonaise.), voeg hier de wijn aan toe (let op, maak de saus niet te dun), lepeltje mosterd en lepeltje honing. Doorroeren. Knoflook uit de pers, (dan is ze sterker dan dat je hem fijn snijd), beetje peper, bieslook en peterselie erdoorheen. Proeven. Evt. naar smaak nog 1 of meer van de ingredienten toevoegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelf doe ik het zo:
1 deel fritesaus,(minder vet)Zaanse is lekker
1 deel yoghurt
gehakte knoflook
gehakte peterselie
zwarte peper
zout
eventueel een snufje suiker

De boel mengen,klaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan nog veel simpeler... gewoon een uitgeperst teentje (of 2) knoflook door de mayo roeren. Even laten staan en dan smullen maar!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dikke turkse of griekse yoghurt met 2 of meer tenen knoflook, de helft geperst en de andere helft gesneden. Een beetje bieslook, dille, snufje peper en citroensap erbij en klaar!
Lekker :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meng slasaus en yoghurt ( of biogarde, die maakt het iets dikker) !/3 : 1/4 of in een verhouding die je zelf lekker vindt. Snijd de knoflook fijn of gebruik de pers en roer deze met flink wat peterselie en bieslook door de saus heen.

Bij een Turkse pizza bijv. is deze erg lekker;
Half mayonaise, half griekse yoghurt, scheutje koffieroom,
snufje zout, fijngehakte peterselie en veel verse uitgeperste knoflook.
amc
14 jaar geleden
die van de lidl

overheerlijk

extreem gezond
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'extreem gezond' op zijn best 'minimaal ongezond'
Je weet: alles wat lekker is is ongezond en alles wat vies is is gezond. Weinig uitzonderingen als je het bij levensmiddelen houdt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
smaken verschillen kritisch
Jaren restaurant ervaring met verse shoarma die er als broodjes in gingen bij de marine basis als vaste klant. ( bezorging)

Gewoon mayonaise gebruiken ( frietsaus)
bieslook uit een potje zoveel je als je wilt.
klein beetje melk om te verdunnen en
knopflookpoeder op smaak, pas op poeder is sterk en je gebruikt gauw te veel.
helaas weet ik de verhoudingen niet precies te noemen aangezien we het per emmer maakten.
thuis maak ik het gewoon uit de losse pols door af en toe te proeven.
Zo heb je altijd knoflook saus in huis vers wanneer je het nodig hebt. ( zolang je de bieslook, de knoflook poeder en de mayo in huis hebt)

Dit is het zelfde recept als in een shoarma zaak.