kan je op de zuidpool een waterleiding installeren?

graag een bron toevoegen

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Techniek
Ritsuka
9 jaar geleden
waarom zou dit niet kunnen?
tinus1969
9 jaar geleden
Een waterbron toevoegen?

Antwoorden (2)

Een bron heb ik niet voor je, maar kun je je voorstellen dat de expedities die er nu zitten het zonder water doen? Er moet dus iig een soort waterleiding zijn.
Bedoel je dat-ie zou kunnen bevriezen? Uiteraard kan dat, en daar zullen maatregelen voor genomen moeten worden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb geen idee of ze wel of geen waterleiding nodig hebben maar er zijn erg veel mogelijkheden om tegen bevriezen te beschermen:

Je graaft de leiding zo diep mogelijk in, sneeuw isoleert de kou erg goed!

En dan

A: extreem isoleren, daar zijn diverse isolatie materialen voor.
B: door warmte te geven door bijv electrische warmte draden en isoleren daaromheen
C: door stroming en isoleren