Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (3)

Ongezond eten heeft uiteraard nadelige invloed op de gezondheid van de leerlingen. Gezonde leerlingen zitten lekkerder in hun vel en presteren beter. Dit heeft invloed op de prestatiecijfers van de school. Iets waar een school op wordt afgerekend.
(Lees meer...)
AlphaLimaSierra
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Plus voor je antwoord, al was het alleen om principiele redenen, maar ook vanwege de praktische kant van de zaak.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
En wat dacht je van het gedrag van kinderen? Fastfood en ADHD bijvoorbeeld...
misschien dat eenmaal ouder het effect ervan duidelijk wordt en jongvolwassenen de school negatief in beeld zullen brengen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je zou je vraag eigenlijk moeten omkeren en stellen wat het voordeel hiervan is voor de school.
Het is namelijk gemakkelijker en in sommige gevallen goedkoper om "ongezond" voedsel te serveren. En dat is dan een, vooral, financieel voordeel voor de school.
Het is namelijk makkelijker en goedkoper om voorbereidde maaltijden te serveren dan om zelf een keukenploeg en al wat er bij komt kijken te bezoldigen. Nochtans is al gebleken dat het bereidden van verse maaltijden niet expliciet veel duurder hoeft te zijn dan die voorgegaarde maaltijden.
Het nadeel is eigenlijk vooral voor de leerlingen, die krijgen niet alle benodigde mineralen en vitamines binnen die ze wel zouden binnenkrijgen door het eten van vers bereidde maaltijden, ook zullen vers bereidde maaltijden kwalitatief beter zijn alsook beter van smaak.
Uit verschillende onderzoeken zou ook gebleken zijn dat leerlingen die vers bereidde maaltijden voorgeschoteld krijgen actiever en minder lusteloos zijn dan leerlingen die voorbereidde maaltijden voorgeschoteld krijgen. Voor iemand vraagt waar deze onderzoeken werden uitgevoerd: ik baseer me op uitslagen van onderzoeken uitgevoerd in Engeland. Wel wil ik er nog aan toevoegen dat in Engeland de situatie nog veel en veel erger is dan in België en Nederland.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding